RYHMÄ

Painonhallinta on monin verroin helpompaa ryhmässä kuin yksin. Tavoitteenamme on päästä pysyvään muutokseen jojo-laihduttamisen sijasta.

Painonhallinnan vertaistukiyhdistys ry pyörittää kerran viikossa keskiviikkoisin Vantaalla, Simonkylässä, kokoontuvaa laihdutusryhmää. Painonhallintaryhmä kokoontuu keväällä 2024  keskiviikkoisin  klo 18.00-19.30 Kansalaistoiminnan keskus Leinikissä osoitteessa Leinikkitie 22 D, 01350 Vantaa. (Kesällä ryhmä on kesätauolla 13.6.-13.8.).

Ilmoittautuminen ja punnitus alkaa klo 18.00 ja varsinainen ryhmätapaaminen klo 18.30. Uusien laihduttajien opastus on ensimmäisellä kerralla punnituksen ja ryhmätapaamisen jälkeen. Varaa siis ensimmäisellä kerralla hieman enemmän aikaa.

Voit tulla mukaan minä keskiviikkona tahansa. Sinun ei siis tarvitse ilmoittautua ennakkoon. Riittää, että tulet vain paikalle.

Ryhmätapaamisissa käytettävä ruokaohjelma perustuu suomalaisiin ravitsemussuosituksiin. Jokaisella tapaamiskerralla keskustellaan painonhallintaan liittyvästä aiheesta ja jaetaan kokemuksia. Ryhmässä painonhallinta on hauskaa ja taatusti tehokasta!

Ohjeita noudattamalla on mahdollista laihtua turvallista tahtia puolesta kilosta kiloon viikossa. Ryhmätapaamisissa saat hyviä vinkkejä terveelliseen ruokavalioon, joka sopii koko perheelle.

Aloituspakettiin kuuluu valmis esimerkkiviikko aterioineen sekä 14 testattua ruokaohjetta. Ryhmäläiset saavat ensimmäisten 38 laihdutusviikon aikana 7-8 kevyttä ruokaohjetta viikoittain. Saat siis kerättyä todella tuhdin reseptipankin itsellesi. Tämän jälkeen ohjeita jaetaan noin 2 / viikko.

Olennainen osa ryhmässä käymistä on henkinen tuki, jota muilta ryhmäläisiltä ja ryhmänvetäjiltä saat. Laihduttaminen ei ole vain ruokaohjeiden noudattamista ja liikunnan lisäämistä. Ryhmässä puhutaan paljon myös henkisistä voimavaroista, motivaatiosta, ravintoaineista jne. Laihduttaminen ja painonhallinta ovat pitkäaikainen projekti, johon kannattaa sitoutua. Painonhallinnan vertaistukiyhdistyksen ryhmässä ei käytetä pikakuureja eikä tavoitella nopeaa painonpudotusta, vaan kokonaisvaltaista elämänmuutosta.

Painonhallintaryhmän kävijät liittyvät myös Painonhallinnan vertaistukiyhdistys ry:n jäseniksi. Yhdistykseen voivat liittyä kaikki asiasta kiinnostuneet henkilöt.